The Romo Group

“The Romo Group staat voor creativiteit, innovatie, exclusiviteit en constante kwaliteit, met onze klanten in de voorhoede van onze ambities.”

Hoe is The Romo Group ontstaan?

Rolf Bakx: “The Romo Group, is in 1902 opgericht door Robert Mould. Inmiddels is de vijfde generatie verantwoordelijk voor het familiebedrijf. Romo is uitgegroeid tot een internationale marktleider op het gebied van exclusieve stoffen, behang, passementen en accessoires voor zowel particuliere als projectmatige interieurs.”

Hoe komen de verschillende collecties tot stand?

“The Romo Group voert nu zes verschillende merken, elk met een eigen uniek karakter en complementair aan elkaar. Voor het vervaardigen van al onze stoffen en behang werken wij nauw samen met zorgvuldig gekozen, deskundige wevers en printers. Elk merk heeft bovendien zijn eigen in-house design studio met ervaren ontwerpers.”

Welke zes merken vallen onder The Romo Group?

“Romo biedt een gevarieerde stijl en tijdloze elegantie verrijkt met een verfijnd kleurenpalet.
Black Edition ontwerpt exclusieve collecties doordrenkt met rijke, eigentijdse elegantie. Speciaal voor de luxe interieur markt combineert Black Edition verfijnde texturen, innovatieve weeftechnieken en ambachtelijke effecten met een visionair kleurenpalet.”
Kirkby Design biedt een moderne, high performance stoffen bibliotheek die voorziet in de behoefte aan betaalbare, praktische en kwalitatief hoogwaardige meubelstoffen, geschikt voor woon- en project toepassingen. Een essentiële basis voor interieurontwerpers, retailers, meubelfabrikanten en stoffeerders.
Mark Alexander biedt exclusieve en originele stoffen en wandbekleding. De ontwerpen zijn eclectische qua stijl en van een uitzonderlijk natuurlijke kwaliteit.
Villa Nova is een jong en levendig merk dat zich richt op het creëren van moderne en veelzijdige stoffen en behang. De collecties bieden betaalbare stijl.
Zinc Textile staat voor originaliteit en cutting edge design, geïnspireerd op de onstuimige stijl van de jaren ’70.”

Wat is de toekomststrategie van The Romo Group?

“Om ons succesvol te blijven ontwikkelen zal The Romo Group zich ook in de toekomst toeleggen op creativiteit, innovatie, exclusiviteit en constante hoge kwaliteit, met onze trouwe klanten in de voorhoede van onze ambities.”

Wat is de uw visie op de toekomst van het interieur in Nederland?

“De toekomst van het Nederlandse interieur zien wij als ‘werk in uitvoering’. De consument is zich steeds bewuster van de vele mogelijkheden en durft meer te experimenteren, waardoor de woonomgeving een eigen karakter krijgt. Een mooie ontwikkeling die wij graag middels onze producten willen aanmoedigen.”

Waar is uw bedrijf gevestigd?

“Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Nottinghamshire, Groot-Brittanië. Hier is ook ons logistieke centrum gevestigd. Van hieruit wordt dagelijks een breed scala aan stoffen, behang en passementen wereldwijd verzonden. Ons voorraadbeheer is erop gericht om onze producten zoveel mogelijk te kunnen leveren binnen 3 à 4 werkdagen. Romo wordt in meer dan 80 landen vertegenwoordigd. In Nederland heeft Romo een eigen verkoopkantoor en een ruime, goed geoutilleerde showroom in Houten waar alle collecties van onze zes merken te zien zijn. Een representatieve en gastvrije omgeving waar onze klanten van harte welkom zijn van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5. Bij voorkeur op afspraak, om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Op maandagen kunt u ons ook bezoeken in onze showroom op ETC Design Center Europe in Culemborg. ETC Design Center Europe biedt een centrale, sfeervolle plek met mooie merken bij elkaar in inspirerende settings.”