Interstil Benelux

“Wij presenteren stoffen.”

Wat is kenmerkend voor Interstill?

Ed Jansen van Doorn: “Interstil is een Duits familiebedrijf, het bestaat nu iets meer dan veertig jaar. Wij leveren rail- en roeden systemen, voornamelijk in Europa maar ook wereldwijd. In Nederland doen wij dat nu vijf jaar rechtstreeks, dus zonder tussenpersonen. Wij leveren vanaf de fabriek rechtstreeks aan de winkelier. Dat betekent dat de tussenhandel er tussenuit is en dat wij onze klanten rechtstreeks kunnen adviseren. Wij merken dat wij daardoor een betere relatie hebben gekregen met de klant. Ik doe dit werk met heel veel plezier.”

Waarin onderscheidt uw bedrijf zich?

“Het unieke bij ons bedrijf is dat wij bijna alles zelf doen. Wij ontwerpen alles en wij maken de machines om producten te maken. Ook de marketing doen wij helemaal zelf. Wij proberen zo min mogelijk afhankelijk te zijn van andere partijen en daardoor is het scala waarin wij opereren heel groot. Wij kunnen bijna alles maken. Dus voor elk venster en elk raam hebben wij een oplossing. Als die oplossing niet standaard is dan ontwikkelen wij een alternatief.”

Welk onderdeel van uw werk vind u het leukst?

“Oplossingen aanbrengen bij de klanten. Klantcontact vind ik heel erg belangrijk, maar oplossingen bedenken die functioneel en ook nog design-georiënteerd zijn vind ik uiteindelijk het leukste aspect. Klanten bestellen bij ons en wij zorgen dat alles keurig ingevoerd wordt in ons systeem. Vijf dagen later ligt de order hier in Nederland op de mat. Alles komt rechtstreeks uit de fabriek in Duitsland. In Nederland hebben wij geen producten op voorraad, maar dat is ook niet nodig met onze snelle levertijd.”

Wat betekent duurzaamheid voor uw bedrijf?

“Wij zorgen ervoor dat we onze afvalstoffen zo goed mogelijk hergebruiken. Ook op het gebied van transport proberen we efficiënt mogelijk te werken.”

Hoe ziet de toekomst van Interstil eruit?

“Advisering wordt steeds belangrijker en persoonlijk denk ik dat we doormiddel van internet onze producten steeds bekender kunnen maken. Ons product is lastig om online te verkopen, want het is vrijwel uitsluitend maatwerk en daar zitten veel haken en ogen aan, waardoor mensen toch liever telefonisch of persoonlijk advies willen hebben.”

Waarmee moeten klanten rekening houden bij het kiezen van een roede?

“‘Wij presenteren uw stoffen’. Dat is onze slogan. De klant zoekt eerst het gordijn uit, dan wordt de confectiemethode bepaalt en vervolgens kan er gekeken worden welke roede erbij past. Een mooie rail of roede maakt een gordijn echt compleet.”