DAZZLING by van buuren

“Maatwerk en flexibiliteit staan bij ons hoog in het vaandel”

Waarom hebt u gekozen voor het interieurvak?

Janneke van Buuren: “Meta komt uit een banketbakkersfamilie en ik uit het vertegenwoordigersvak in diverse branches. Beiden zijn we bij Van Buuren Meubelen terecht gekomen en in het vak gerold. Bleek dat even leuk te zijn! Begin 2013 namen we het roer over en startten DAZZLING by van buuren.”

Waar haalt u de inspiratie vandaan?

Janneke van Buuren: “Sommige modellen zijn al 30 jaar, sinds het begin in de collectie. Ze zijn steeds aan de tijdsgeest aangepast. Wat ruimer, ronder, strakker. Allemaal ontstaan uit interactie met onze deskundige klanten. Verder bezoeken we veel beurzen en het lezen van vakbladen zoals Stijlvol Wonen werkt ook inspirerend. En de kleuren die je om je heen ziet, op reis of in de natuur.”

Volgt u trends?

Meta Oorbeek: “Ook wij zijn natuurlijk gevoelig voor trends. Het gebeurt om je heen in kleuren en stoffen. Rechte modellen of juist een romantische sfeer. Eigenlijk gaat het automatisch, het hangt in de lucht en wij pikken het op. We hebben wel geleerd dat we onze eigen weg moeten volgen om happy te zijn in onze showroom en met de collectie. We houden allebei van rust, met kleur gecombineerd. Mooie rijke stoffen, heerlijk!”

Hoe werkt DAZZLING by van buuren?

Onze ervaren productiebedrijven voor bijvoorbeeld de stevige rompen en comfortabele kussens zijn op verschillende plaatsen in Nederland gevestigd. Elke discipline op de juiste plaats, waarbij uiteindelijk alle items in onze stoffeerderij samenkomen om via één onze interieurspecialisten geplaatst te worden bij de eindgebruiker.

Waarom ETC Design Center Europe?

Janneke van Buuren: “Onze showroom hoort op ETC Design Center Europe omdat de stijl helemaal bij ons past. Het niveau van kennis en comfort op het gebied van alles wat met interieur te maken heeft is hier hoog. Je vindt hier het complete plaatje en wij maken daar graag deel van uit.”

Hoe ziet u de toekomst voor het interieurvak?

Meta Oorbeek: “De consument doet online veel vooronderzoek. Men weet veel, maar ons advies wordt gelukkig enorm gewaardeerd. Online verkoop is er natuurlijk, maar op ons niveau willen mensen weten hoe het comfort aanvoelt en daarmee winnen wij vaak onze klanten! Wij werken heel prettig samen met goede interieur specialisten door het hele land, die de verdeling graag op zich nemen.”