Cerati

“Wij zorgen voor hoge kwaliteit, van productie tot en met levering.”

Hoe is het bedrijf ontstaan?

Gerdjan Brunnenkreef: “Wij bestaan eigenlijk uit twee verschillende bedrijven. Eén bedrijf heet Cerati en het andere heet VivaFloors. VivaFloors levert en ontwikkeld sinds 5 jaar PVC vloeren aan woninginrichters en vloerenbedrijven in heel Nederland. Deze vloeren zijn zowel projectmatig als voor de particuliere markt geschikt. Wij ontwikkelen al onze producten zelf en produceren in eigen beheer in Azië. Wij proberen onze producten zo natuurgetrouw mogelijk te maken waardoor het net lijkt of het een echte houten of betonvloer is. Ons andere bedrijf Cerati levert sinds 2012 unieke stenen wand- en vloerbekleding.”

Wat maakt de producten van VivaFloors en Cerati uniek?

“VivaFloors ontwikkelt vloeren in eigen beheer, hierdoor kan snel geschakeld worden. We volgen de laatste trends en ontwikkelingen en hebben een brede, maar overzichtelijke collectie. Ook houden we voldoende voorraad van de artikelen in ons magazijn. Doorgaans kunnen wij de volgende dag al leveren.
Cerati bestaat uit hele dunne lagen natuursteen. Met een speciale techniek worden deze lagen van een blok natuursteen afgehaald. Hierdoor kan het natuursteen zelfs buigen, wat hele interessante toepassingen oplevert. Ook is het heel licht, waardoor de uitstaling van natuursteen wordt gecreëerd, zonder de beperkingen van traditioneel natuursteen, wat erg zwaar is. Het is beschikbaar in twee varianten: met een PVC rug en een katoenen rug.”

Wat zijn de voordelen van PVC vloeren?

“PVC is erg sterk, onderhoudsvriendelijk, geluiddempend en gaat goed samen met vloerverwarming. Het is zelfs over plavuizen heen te leggen, waar vloerverwarming onder zit. Pvc geleidt warmte heel goed, waardoor de warmte van vloerverwarming er gewoon doorheen komt. Het heeft veel voordelen ten opzichte van laminaat of echt hout.”

Waarom hebt u ervoor gekozen om op ETC Design Center Europe te exposeren?

“In eerste instantie om naamsbekendheid te krijgen onder architecten. Ze komen nu naar ons toe. We hebben de tijd en de gelegenheid om onze gehele collectie te laten zien aan bezoekers van onze stand. Bovendien komen er steeds weer nieuwe bezoekers, dus blijven we nieuwe contacten op doen”.

Hoe ziet de toekomst van uw bedrijf eruit?

“VivaFloors zal doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe producten. Ook verwachten we dat de groei die VivaFloors al 5 jaar doormaakt, voort zal duren.
Voor Cerati werken we aan het vergroten van de naamsbekendheid”.