Casamance

“Mijn werk is mijn passie!”

Hoe bent u als agent begonnen?

Tamara Laurey: “Na jaren als vertegenwoordiger in de branche gewerkt te hebben, wilde ik toch weer graag zelfstandig ondernemer zijn, zoals ik vroeger ook was. Casamance gaf mij de kans om dit werk als agent voort te zetten. Hierdoor kan ik mijn ondernemersdrift combineren met mijn passie voor kleur, dessin, textuur en textiel.”

Kunt u iets over de merken vertellen?

“De Casamance Group is onderdeel van een Frans familiebedrijf en beheert drie merken, waaronder Casamance. Dit is een courant merk qua prijs en toegankelijkheid. Tegelijkertijd is Casamance ook onderscheidend op het gebied van kwaliteit en weeftechnieken. Daar hebben we ook prijzen mee gewonnen. Ieder jaar brengt Casamance een voorjaars- en een najaarscollectie uit.”
MISIA heet het nieuwe merk dat wij vanaf de voorjaarsbeurs ook op de showroom hebben. MISIA is geïnspireerd op de Franse traditie van stijl en put uit de vrije, avantgardistische wereld van de Parijse jaren twintig: vrolijk en creatief, provocerend en gedurfd, smaakvol en verfijnd.

Welke aspecten van uw werk zijn het leukst?

“Het leukst vind ik de combinatie van mooie producten en het contact met de klant. De meeste klanten zijn ontzettend vriendelijke, enthousiaste mensen. Als ik ze bel voor een afspraak dan zeggen ze, wat leuk, wanneer kom je? Of ze bellen mij wanneer ze een project hebben. Dat maakt dat je eigenlijk samen een toekomst aan het bouwen bent.”

Is er een stijl die u erg aanspreekt?

“Ik hou ervan als je een mix van stijlen ziet die in harmonie is. Dat vind ik spannender dan één bepaalde stijl, dan wordt het al snel braaf. Een interieur mag juist best iets spannends in zich hebben, er mag best af en toe iets in detoneren.”

Waarom hebt u voor ETC Design Center Europe gekozen?

“Ik denk dat je door je kracht de bundelen uiteindelijk samen sterker staat. Je kunt met elkaar meer bezoekers aantrekken en bedienen.”

Hoe ziet de toekomst voor de interieurbranche eruit?

“Mensen kiezen steeds vaker voor kwaliteit en willen vakmanschap en ambacht terugzien in de producten. Ik zie de toekomst dan ook zonnig in voor het hogere segment.”