Capiton Agenturen

“Ik werk alleen maar met producten en merken waar ik blij van word”

Wat is kenmerkend aan uw bedrijven?

MIRAL DECO is een fijn merk van zeer goede kwaliteit waar ik goed mee kan werken. Het heeft echt zijn eigen plek in de markt. Miral Deco is van origine een Frans product en mede door de prachtige patines hebben de meubelen charme en nonchalance. Het leuke is dat maatwerk ook mogelijk is. Dus je kunt custom-made producten leveren.”

CAPITON COLLECTABLES is ontstaan uit onze passie unieke stukken te verzamelen die net het verschil kunnen maken in het interieur. Be inspired!

Waarom vindt u vakmanschap en ambacht belangrijk?

“Er is op dit moment zoveel meer van hetzelfde op de markt en zo veel dingen die kwalitatief niet goed zijn, maar waar evengoed vaak nog veel geld voor gevraagd wordt. Ik denk dat we nu op een punt beland zijn waarop de klant langer blij wil zijn met zijn meubels.

Waarom hebt u ervoor gekozen om op ETC Design Center Europe te exposeren?

“Zeker bij zitmeubels is comfort erg belangrijk. Je kunt niet alleen iets kopen voor het mooie. Dus ik was op zoek naar een showroom ruimte. Je kan natuurlijk wel zomaar ergens een showroom openen, maar als je nog niet echt heel bekend bent moet je er wel voor zorgen dat mensen je weten te vinden. Ik ben dus vijftien jaar geleden begonnen met een kleine stand en het heeft altijd goed gewerkt. Mensen kunnen hier alles bij elkaar zoeken. Er is heel veel te zien en allemaal op een bepaald niveau. Ik denk dat dat de kracht is. Er is heel veel keuze en het is gewoon inspirerend.”

Welke trends op het gebied van interieur zullen we de komende tijd veel zien?

“Ik merk wel dat wij een beetje uit die grijze, vlakke periode komen en dat mensen meer behoefte aan kleur krijgen. Daarom laat ik hier ook echt een verscheidenheid aan materialen en stoffen zien. Ik hoop daar de klant mee te inspireren. Er is zo ontzettend veel moois te zien qua stoffen en er wordt relatief weinig gebruik van gemaakt. Veel mensen gingen lange tijd voor veilig en ik hoop dat wij daar nu een beetje uit komen. Ik denk ook dat het verlangen naar kwaliteit steeds groter wordt, dat mensen weer willen investeren in iets echt moois.”